حقایقی درباره زبان فارسی

آمار مطالب

کل مطالب : 50
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 127
بازدید سال : 232
بازدید کلی : 2061

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان carsoon و آدرس carsoon.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

۱- از قدیمی‌ترین زبان‌های رایج

فارسی یکی از قدیمی ترین زبان‌ها است که تا کنون به آن پرداخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این به همین دلیل است که از ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ سال پیش مردم ایران می توانند راحت‌تر ازانگلیسی زبانان که شکسپیر می‌خوانند شعر بخوانند. این زبان از هزار سال پیش به خوبی حفظ شده است، حتی امروز نیز ایرانیان می‌توانند شعر رومی را بخوانند و آن را درک کنند.

۲- کمی شبیه به فرانسه
رابطه تاریخی طولانی مدتی میان ایران و فرانسه وجود داشته است. همچنین فرانسه سال‌ها زبان دوم ایرانی بوده است. اگر نگاه کنید، برخی شباهت‌ها میان این و زبان خواهید یافت. به عنوان مثال، تشکر در فارسی را می‌توان با کمک کلمه مرسی همانند کلمه Merci در فرانسه بیان کرد. تفاوت آنچنانی بین این دوکلمه وجود ندارد فقط در تلفظ با هم اختلاف دارند.

این مقاله را از دست ندهید: ۱۰ کشوری که حمله نظامی به آنها غیر ممکن است
۳- درک آسان
فارسی به عنوان یک زبان بسیار سخت در نظر گرفته نمی‌شود. فارسی گرامری نسبتا ساده دارد. هیچ حرف تعریف و جنسیت در کلمه در این زبان وجود ندارد. با این حال، اینکه جنسیت در کلمه وجود ندارد، می‌تواند کمی گیج کننده باشد. به این معنی که هیچ تمیزی برای کلمه او وجود ندارد و نمی‌توان حدس زد که مخاطب او زن است یا مرد. اما با این حال، دستور کلمه واقعا برای کسی که به این زبان سخن می‌گوید عادی است. در حین صحبت نیازی به استفاده از ضمایر نیست، ضمایر وابسته به فعل موضوع و مقصود حرف را بیان می‌کنند.

۴- سرزمین زبان فارسی
حقایقی جالب درباره زبان فارسی

همانطور که می دانید زبان رسمی ایران فارسی است. زبان فارسی از نام قبلی ایران که Persia بوده است وام گرفته شده است. ایران تا سال ۱۹۳۵ با نام Persia شناخته می‌شده است. اما دولت آن زمان دستور تغییر نام آن به ایران را دادند زیرا ایران در زبان فارسی به معنی نام کشور است.

۵- گونه‌های دیگر زبان پارسی: فارسی و دری
فارسی و دری هر دو گونه‌های مختلف از زبان پارسی هستند. فارسی نامی است که به زبان فارسی در ایران داده شده است. دری نامی است که به زبان فارسی در افغانستان داده شده است. فارسى و درى با وجود تفاوت در تلفظ و دستور زبان، متقابلا قابل فهم هستند. بنابراین، فارسی به راحتی توسط یک سخنران دری و برعکس درک می‌شود، که این موضوع هم در مکامله و هم در نوشتن یکسان است.

۶- شعر فارسی
شعر نقش مهمی در زندگی ایرانی‌ها دارد و ایرانیان نقل قول‌های معروف و گفته‌های شاعران بزرگ خود را در زندگی روزمره می‌خوانند. به عنوان مثال، اگر شما در حال انجام یک معامله تجاری هستید، یا با اعضای خانواده صحبت می‌کنید و یا حتی در تلاش برای نشان دادن یک مثال به نوجوانی هستید، اغلب قدرت شعر می‌تواند حلال مشکل شود. از شاعران مشهور ایرانی می‌توان به رومی و سعدی اشاره کرد.

۷- شعری که در سردر تالار اصلی سازمان ملل نوشته شده است
حقایقی جالب درباره زبان فارسی

رییس جمهور سابق آمریکا اوباما در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ در یک پیام ویدئویی به مردم ایران به مناسبت سال نو و آمدن بهار یکی از شعرهای شاعر قدیمی ایران را خواند. این شعر حتی در سردر تالار اصلی سازمان ملل نیز نوشته شده است.

منبع: vinok.ir



تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود